Automation for Business Processes
דניאל ברק

דניאל ברק

מומחה לאוטומציה עם נסיון של מעל 20 שנה, הנדסאי תוכנה, מתכנת, ומנתח מערכות. חי ונושם אוטומציה כל יום

קוד צד לקוח במערכת ה CRM

אהלן חברים, הנה עוד דבר שרציתי להראות לכם, שכזה אתם רוצים שיהיה במערכת CRM שלכם.
אז בעיקרון מה קורה בדרך כלל עם מערכות crm, מערכת crm יושבת בענן על שרת או שרתים למעשה חוות שרתים גדולה מאוד שבה בעצם רץ כל הקוד ובסיס הנתונים של ה-crm, תהליכים, ועוד הרבה הרבה הרבה רכיבים וקוברנטיס, וכל מיני דברים קומפוננטות למיניהן שמרכיבות את המערכת של ה CRM.
למעשה מה שקורה שהמשתמש עובד מול ה-crm יש לו אפליקציה לטלפון או יש לו אפליקציה למעשה בתוך הדפדפן שבה עובדים ולמעשה בתוך הדפדפן אנחנו כותבים כתובת שהיא בעצם הולכת אל השרת שעליו יושב ה crm בחוות שרתים ומקבלים בחזרה את כל הנתונים וכשמקבלים את כל הנתונים כל הנתונים בעצם יושבים אצלנו בתוך הדפדפן למעשה בתוך המחשב או הסמארטפון בזיכרון.
ברגע שכל הנתונים מגיעים ממערכת ה CRM הם נמצאים בדפדפן ואז בעצם יש לנו מסכים שאנחנו עובדים איתם. עכשיו עולה מחשבה הגיונית, למה לא לעשות כל מיני פעולות שקשורות לשדות של ה-crm שהפעולות האלה יבוצעו במחשב של המשתמש או בנייד של המשתמש, זאת אומרת בצד הלקוח ולא בצד השרת.
במצב כזה אפשר להריץ סקריפט שיכול לעשות כל מיני פעולות שיחסכו המון המון דברים ויש לזה הרבה יתרונות ואחד היתרונות הם שלמעשה אפשר תוך כדי טריגר מסוים נניח מסך מסוים של ה-crm עולה ובעלייה שלו זה יהיה טריגר שיפעיל סקריפט שימשוך כל מיני נתונים ממקום אחר לדוגמה יש לכם איזה שהם נתונים דינמיים שנמצאים על שרת אחר שיש לו ממשק API, אז אפשר פשוט לפנות אליו ולהביא את הנתונים ישירות ולא צריך ללכת ולהביא את הנתונים מהצד שרת מהחוות שרתים אלא אפשר לבצע את זה בצד לקוח.

ואז נרצה לקחת את הנתונים האלה ולאתחל אותם במקום המתאים במסך, לדוגמא כאן במסך של ליד.באופן הזה השדה המתאים כבר יהיה מאותחל והוא ישמר, כל שכן שהסקריפט גם יודע גם לבצע עוד דברים.
אבל מה שאני אראה לכם עכשיו זאת דוגמה יפה לאיך אפשר להשתמש בקליינט סקריפט בסקריפט בצד הלקוח  במערכת ה CRM.
הסקריפט שאני מראה לכם יעשה פעולה של משיכת נתונים מממשק מרוחק שזה מאוד מאוד יעיל ומאוד מאוד טוב שלא צריך ללכת לשרת של ה CRM כדי למשוך את הנתונים האלה אלא אפשר ישירות ממשק אחר לעשות את זה. הקוד שרץ פה הוא למעשה קוד של javascript שרץ כאן בתוך הדפדפן וזה מה שאתם רוצים שיהיה ב-crm שאתם בוחרים, עכשיו אני יכול להראות לכם דוגמה של כזה קוד שנמצא על מערכת CRM מסוימת.
הקוד הזה מושך נתונים מ API מרוחק, לצורך העניין API dummy לטסט דאטה, מושך את הנתונים וכמו שאתם רואים יש לנו פה IDE כלומר סביבת עבודה לפיתוח ב javascript שה-crm נותן לנו ואנחנו יכולים לכתוב את הסקריפט הזה בתגובה לאירוע מסוים.
במקרה הזה כתבתי אותו בתגובה לאירוע של מסך של הלידים עולה זאת אומרת באירוע שנקרא onload, איך שהמסך של הלידים עולה הסקריפט הזה מופעל מושך נתונים מ API מרוחק, עושה להם פה פרסינג, מכניס אותם, עובר עליהם בלולאה, בונה את הנתונים בתוך מחרוזת ומאתחל שדה שהוא multiline שנמצא במסך הזה . וכמו שאתם רואים אפשר כאן לעשות debug שזה גם מה שאתם רוצים שיהיה במערכת CRM שלכם כדי שתוכלו לדבג את זה ולראות שהתהליך הזה אכן עובד ושהסקריפט הזה עובד ועושה את הפעולה שרציתם אבל הסקריפט הזה כמו שאמרנו רץ על צד לקוח ולכן הוא לא צריך ללכת לשרת של ה-crm כי הוא מאתחל נתונים כבר במסך מיד כשהמסך עולה ובאופן הזה הוא עושה חיים קלים למשתמש שרוצה עכשיו למשוך לדוגמא נתונים של שמות של יוזרים.
אז אני לצורך הדוגמה משכתי מה API הזה בקריאה שמות של יוזרים ואתחלתי את השדה.
עכשיו עוד דבר שאתם רוצים שיהיה לכם זה, שיהיה לכם מה שנקרא איזה שהוא SDK שזה קיצור של software development kid כלומר זה בעצם קיט כזה נוח שמכיל מלא מלא פונקציות שאתם יכולים להשתמש בהן כדי לעשות המון המון פעולות וה-crm נותן לכם את זה כדי שתוכלו בקלות לעשות פעולות מול המסך של ה-crm . לדוגמה פה, לקחת שדה מסוים ולעשות לו set value להכניס לו ערך מסוים וזה בדיוק מה שעושה חיים קלים למשתמש כי במקום שהוא צריך לאתחל נתונים ידנית, זה מושך לו את הנתונים מאיזה שהוא API והנתונים כבר מאותחלים.
אז לדוגמא פה אני לוחץ על RUN כדי לבדוק את הדבר הזה שרץ ואתם רואים שהמסך עולה ושימו לב פה אתם רואים את השדה הזה שאותחל בשמות של משתמשים שהגיעו מה API המרוחק ועכשיו אני יכול כמובן למלא עוד נתונים שצריך ולשמור אותם.
אז אני כמשתמש מול ה-crm מקבל חיים קלים ומקבל פונקציונליות של קליינט סקריפט שיכול לעשות לי כל מיני דברים, לא רק לאתחל שדות עם נתונים אלא גם לעשות עוד המון המון דברים אחרים.
אבל שימו לב כמה זה עוזר וכמה זה טוב וכמה כדאי שזה יהיה ב-crm שלכם. אז קוד צד לקוח אתם רוצים כזה ב-cm שלכם ותדאגו שיהיה לכם כי זה יעשה לכם את החיים הרבה הרבה יותר קלים ויעזור למשתמשים ויאתחל להם נתונים ויעשה עוד המון המון דברים ברקע.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

פונקציות במערכת ה CRM

פונקציות במערכת ה CRM אהלן חברים אז הנה עוד משהו שרציתי להראות לכם שאתם רוצים כזה במערכת crm שלכם.אתם רואים פה רשימה של פונקציות שנמצאות

Read More »

תצוגת נתונים במערכת ה CRM

תצוגת נתונים במערכת ה CRM אהלן חברים רציתי להראות לכם משהו שהוא מאוד מאוד כדאי שיהיה לכם במערכת crm שלכם. אתם רוצים כזה במערכת CRM

Read More »

מה זה Agile ולמה זה טוב ?

מה זה Agile ולמה זה טוב ? המטרה של הפוסט הזה היא להתמקד ביתרונות החשובים שיש לשיטת העבודה האג'ילית להציע לנו ולהראות לכם איך הלכה למעשה

Read More »
Scroll to Top