Automation for Business Processes
דניאל ברק

דניאל ברק

מומחה לאוטומציה עם נסיון של מעל 20 שנה, הנדסאי תוכנה, מתכנת, ומנתח מערכות. חי ונושם אוטומציה כל יום

פונקציות במערכת ה CRM

אהלן חברים אז הנה עוד משהו שרציתי להראות לכם שאתם רוצים כזה במערכת crm שלכם.
אתם רואים פה רשימה של פונקציות שנמצאות למעשה במערכת ה CRM , הפונקציות האלה מבצעות המון המון פעולות שהן בין היתר לוגיקה עסקית, שליפת נתונים מממשקים מרוחקים, עבודה עם נתונים של המערכת crm עצמה, וכל מיני לוגיקות עסקיות וכל מיני דברים שהגיוני מאוד לבצע אותם בתוך השרתים של ה-crm כי זה חוסך גם תעבורת רשת ולא צריך לקרוא לזה מרחוק וגם כבר כל הנתונים של ה-crm זמינים לפונקציה והיא יכולה לבצע המון המון דברים שהם בעצם חשובים מאוד לעסק והם יכולים לאפשר קסטומיזציה אדירה.
אז פונקציות בשפה מסוימת שמאפשרת לכתוב אותן בתוך המערכת ‏CRM זה באמת חשוב מאוד ומאוד מומלץ שיהיה במערכת CRM שלכם. זה יעשה לכם את החיים קלים יחסוך לכם המון זמן והמון כסף ויאפשר לכם להגיע לרמות של קסטומיזציה באמת גבוהות מאוד.
עכשיו מעבר לזה, אתם רואים פה שהמערכת CRM גם צריכה לאפשר לכם להפוך כל פונקציה כזאת לנקודת קצה endpoint של API , בעצם יש לי פה שתי אפשרויות של אותנטיקציה ואם אני מאפשר למשל את האפשרות של ה API Key אני מקבל פה למעשה endpoint שמאפשר לי לבצע קריאה לפונקציה מרחוק, זאת אומרת לבצע קריאה להפעיל את הפונקציה הזאת ממקום אחר מחוץ למערכת ה CRM.
למעשה עכשיו יצרתי נקודת קצה וככה אני יכול ליצור לכל פונקציה להפוך אותה לנקודת קצה ולמעשה לבנות ממשק מותאם אישית במערכת ה CRM שזה דבר מדהים ומאפשר לפתוח את המערכת לכל מערכת אחרת שרוצה להתחבר אליה.
זה נותן אפשרויות מדהימות לאינטגרציה, ועכשיו גם בואו אני אראה לכם איך אפשר לקחת את זה ובתוך מייק לבצע קריאה לפונקציה הזאת. המחרוזת הזאת שראיתם היא למעשה הנקודת קצה הזאת אם ה URL הזה אני לוקח מודול HTTP בתוך מייק ושם אותו פה ומבצע עליו קריאה ב POST במקרה הזה אתם רואים פה שיש 
Cotnet-Type: Mulitpart data
שמאפשר להעביר גם קבצים וגם נתונים טקסואלים אבל באופן עקרוני המערכת CRM שלכם צריכה לאפשר לכם לבצע קריאה לנקודות קצה האלה ואתם רואים פה שבעצם אני מעביר פרמטרים, למשל אני מעביר טקסט id number ועוד פרמטרים.
זאת אומרת שכל הלוגיקה המורכבת שהפונקציות מבצעות, לא תתבצע במייק כי זה מיותר לבצע את זה במייק בגלל שזה יגרור שימוש בהמון אופרציות וגם זה יהיה כרוך בהמון המון קריאות כדי להביא המון המון נתונים ממערכת ה CRM כדי לבצע עליהם את כל הלוגיקות העסקיות שהפונקציות האלה מבצעות ולכן זה נורא נורא עוצמתי וחזק שהמערכת CRM שלכם תאפשר כזה דבר ולכן באמת תדאגו שהמערכת שלכם נותנת לכם שפה פנימית שמאפשרת לכתוב פונקציות ונותנת לכם לבצע קריאות מהפונקציות האלה ואל הפונקציות האלה. כלומר למעשה זה פותח את המערכת לשני הכיוונים: מתוך הפונקציות יכולה להתחבר לכל דבר ולהתממשק לכל דבר ולקחת נתונים ולעשות פעולות מול כל מיני מערכות מרוחקות ומבחוץ ממייק למשל אפשר לבצע קריאה אל הפונקציות האלה ולהפעיל כל מיני דברים וגם כמובן לקבל בחזרה פלט.
הפונקציות במערכת CRM שאני מראה לכם כאן מסוגלות להחזיר גם JSON בכל מיני צורות כדי לקבל אינדיקציות על האם הייתה הצלחה או כישלון בפונקציה או כל מיני דברים כאלה ולכן זה מאוד מאוד עוצמתי ומאוד מאוד חשוב, זה יעזור לכם להתאים את העסק שלכם לרמות מאוד גבוהות.
עוד דבר מאוד שחשוב מאוד להגיד אותו זה שבעצם בהרבה מאוד מערכות CRM יש מוגבלות מסוימת עם הפונצקיות בכמות הקריאות שאפשר לבצע אליהן מבחוץ, זאת אומרת למשל במקרה שאני מדגים כאן שמערכת ה CRM שאני עובד עליה, היא מאפשרת רק 20 קריאות בו זמנית לפונקציה מסוימת ולכן זה יכול לקרות בהרבה מאוד מערכות CRM אחרות, ולכן זה טוב לבצע את זה ממייק כי מייק בעצם יש לו QUEUE כלומר תור למעשה שמאפשר לבצע שלב שלב כל קריאה כזאת לפונקציה ולכן בעצם זה גורם למצב שלא נעבור את הלימיט הזה של המעל 20 קריאות בו זמנית לפונקציה ספציפית.
אתם רואים פה שאני מבצע קריאות לשתי פונקציות אז יש שתי פונקציות שונות אבל בו זמנית בגלל שמייק מנהל תור אז בעצם לא תהיה קריאה בו זמנית בבת אחת לפונקציה מסוימת מעל 20 פעמים ולכן גם אפשר לעשות כמובן הפסקה כמו שאתם רואים פה ואתם מכירים, הפסקה מסוימת גם זה יכול לעזור אבל באופן עקרוני אם אתם עושים קריאות תהיו מודעים למגבלה שיש לקריאות מבחוץ אל פונקציות כאלה.
במערכות CRM המגבלות האלה נובעות מכל מיני סיבות סיבות של אבטחה וסיבות של אפשרויות אחסון נתונים וכל מיני סיבות אחרות, כל מערכת CRM והסיבות שלה. ולכן פשוט תשתמשו במערכת אוטומציה שיש לה תור כמו מייק לדוגמא שמו שאני מראה כאן.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

קוד צד לקוח במערכת ה CRM

קוד צד לקוח במערכת ה CRM אהלן חברים, הנה עוד דבר שרציתי להראות לכם, שכזה אתם רוצים שיהיה במערכת CRM שלכם.אז בעיקרון מה קורה בדרך

Read More »

תצוגת נתונים במערכת ה CRM

תצוגת נתונים במערכת ה CRM אהלן חברים רציתי להראות לכם משהו שהוא מאוד מאוד כדאי שיהיה לכם במערכת crm שלכם. אתם רוצים כזה במערכת CRM

Read More »

מה זה Agile ולמה זה טוב ?

מה זה Agile ולמה זה טוב ? המטרה של הפוסט הזה היא להתמקד ביתרונות החשובים שיש לשיטת העבודה האג'ילית להציע לנו ולהראות לכם איך הלכה למעשה

Read More »
Scroll to Top